Myrskyä ja tyyntä

Jokaisen elämässä on hetkiä, jolloin myrskyää. Yhtä lailla on tyyneyden hetkiä. Tämä on kenen tahansa elämä...

keskiviikkona, tammikuuta 24, 2007

15. näytös

Ystäväni häiden jälkeen elämä jatkui suhteellisen normaalina. Kesä oli kuitenkin tiukka, ahdistava ja ennen kaikkea itsetuntoa laskeva. Puolisoni otti asiakseen pitää minut entistäkin tarkemmin kurissa ja herran nuhteessa. Osasyynsä tähän oli se, että postilaatikkoon oli kopsahtanut aiemmin se isyystestikutsu.

Isyystestissä puolisoni kävi, suuren keskustelun jälkeen. Minä olin ilmoittanut puolisolleni, että hänen tulee testiin mennä, jos kerran on mahdollista, että lapsi voi olla hänen. Testin jälkeen hänen tulisi huolehtia lapsesta, jos se hänen omansa olisi, mutta minä lähtisin. Jos testitulos taas osoittautuisi negatiiviseksi, tehtäisiin uusintatesti, jolla varmistettaisiin se, ettei lapsi ainakaan hänen ole. Siitä vaihtoehdosta meillä elettiin.

Kun puolisoni oli käynyt ensimmäisessä testissä, meillä oli yllä kauhun tasapaino. Elimme kuten avioliittomme olisi ollut parhaimmillaan. Todellisuudessa meistä ei kummallakaan ollut mitään sanottavaa toiselle, ettei riita puhkeaisi. Miltei joka päivä puolisoni kuitenkin jaksoi muistuttaa, että minun opintojeni syytä oli se, että hän oli ollut yksin kotona ja tilanne oli päässyt syntymään. Aivan kuin minun läsnäoloni olisi sitä voinut estääkään, kun puolisollani oli tapana häipyä omille teilleen viikonloppuisin.

Ensimmäisestä testistä puolisolleni soitettiin ja testitulos osoittautui negatiiviseksi. Saman tien hänelle varattiin aika poissulkevaan testiin ja ensimmäisen testituloksen kunniaksi puolisoni päätti pitää baari-illan. Minä jäin kotiin kahdestakin syystä. Ensimmäinen syy oli se, etten halunnut lähteä paikalliseen baariin, jossa paikalliset ihmiset tuijottivat aina ja ikuisesti tehden selväksi sen, etten minä kuulu joukkoon, kun en ole kyseiseltä paikkakunnalta kotoisin. Toinen, merkittävämpi syy oli se, että olin tehnyt kahta viikkoa aiemmin raskaustestin, joka näytti positiivista.

2 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Löysin blogisi tänä yönä. Kun taas unettomana valvon ja surffailen netissä. Olen alkoholistin naisystävä, ja tiedän mitä on kun nyrkki puhuu. Olen todella pahoillani siitä mitä sinulle on tapahtunut, ja olen pahoillani siitä mitä minulle on tapahtunut. Silti vain en pääse miehestä eroon. Nykyään en muuta tee kuin mietin koko ajan miten tästä pääsisi irti. Toivottavasti kerrot kuinka sinä olet siinä onnistunut, jos se auttaisi myös minua. Voimia ja jaksamista sinulle. Ja muille saman kokeneille...
-VoimatoN30-

30 tammikuuta, 2007 03:28  
Blogger Anybody said...

Niin.. Irti pääseminen vaatii aikaa, voimia ja uskomattoman määrän jotain sellaista, mitä minullakaan ei ollut. Olen tullut siihen tulokseen, että se jokin on tai oli tuuria. Jos asiat olisivat menneet toisin, minä ehkä vieläkin olisin tuossa suhteessa, yhtä onnettomana ja surkeana kuin ennenkin...

30 tammikuuta, 2007 14:49  

Lähetä kommentti

<< Home